Sex and the City - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Jennifer Kuijlaars - WaarBenJij.nu Sex and the City - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Jennifer Kuijlaars - WaarBenJij.nu

Sex and the City

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

07 Juni 2008 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Er is er een jarig, hoera, hoera, dat kun je wel zien dat is Jules! Gefeliciteerd. Jaja, feestjes kunnen ook prima in Birmingham gevierd worden en speciaal voor zijn verjaardag is Jules voorzien van een heuse ‘University of Birmingham’-trui. Ikzelf ben inmiddels ook al trotse eigenaresse van een eigen exemplaar :) Klein extraatje is dat ik een Medical School versie heb, helemaal op en top in orde dus!

Jules’ verjaardag zal vandaag (7 juni 2008) nog in alle glorie worden gevierd aangezien we kunnen genieten van een heus Festival op ons terrein en er vanavond ook nog een Party is waarvoor we gaan proberen de laatste kaartjes in de wacht te slepen…

De afgelopen dagen hebben we hier echter zeker niet stil gezeten; we moesten daadwerkelijk aan de studie, want vrijdag stond onze allereerste presentatie op het programma. Maar voordat het zover was, zijn we woensdagavond eerst met de gehele groep de bus in gestapt op weg naar het centrum van Birmingham. Dubbeldeksbussen zijn angstaanjagender dan je van te voren zou verwachten. Niet alleen is het schrikken omdat je gewend bent aan de andere kant van de weg te rijden, je wordt ook nog eens alle kanten uitgeslingerd wat het tot een zeer bewogen reis maakt. Niettemin hebben we een hoop van Birmingham kunnen zien en zijn we op onze plek van bestemming aangekomen…
Een kaartje (met studentenkorting) was al snel gekocht en snel liepen we door op zoek naar 19 fantastische plaatsen: tijd om te gaan genieten van de enige echte Sex and the City film (in Nederland zullen jullie nog eventjes moeten wachten :P)! Tussen de brokken in je keel door, hebben we ook een hele hoop LOL (laugh out Loud) gehad. En hoewel we hier als vrouwen natuurlijk een klein beetje in de meerderheid (16 vs. 3) zijn, hebben ‘onze boys’ zich prima vermaakt. Of zoals Ralph het zo mooi verwoordde: “Er was het nodige functioneel naakt”. ;)

Na dit heerlijke avondje was het donderdag dan toch wel echt de hoogste tijd om zelf aan de slag te gaan. Zonder kwalitatief zeer goede, interactieve en creatieve lezingen hadden we de hele dag om een geweldige presentatie in elkaar te zetten. Daarom ben ik samen met Ilse, Irene, Jules, Juliette, Loes en Nicole aan de slag gegaan met het gezondheidssysteem in Germany. Onze Oosterburen hebben een systeem dat wel enigszins lijkt op het systeem in Nederland, maar om het niet al te gemakkelijk te maken zijn er natuurlijk ook de nodige verschillen. Alle voor- en nadelen tegen elkaar afgezet hebben we het zorgsysteem van de Duitsers uiteindelijk beoordeeld met een 8 als eindcijfer.
De presentatie zelf vond de volgende dag pas plaats en samen met Irene en Nicole hebben we in een half uurtje verteld hoe alles in Duitsland geregeld is op gezondheidsgebied. Het is af en toe nog best lastig om alles in het Engels te vertellen, maar overall kunnen we wel stellen dat alle 3 de groepjes het prima hebben gedaan, zeker aan de reacties van Iestyn te horen; hij bleef maar strooien met zijn Fantastic ;)

Gedurende de eerste week kunnen wel gesteld worden dat wij alternatieve tentjes op ons duimpje kunnen vinden. Zo zijn we na Sex and the City beland in een bar waar de nodige creatieve muziek werd gemaakt door verschillende bandjes. Hiervoor werden niet alleen muziekinstrumenten gebruikt, nee met behulp van handen, voeten en stemgeluid werden verschillende geluiden geproduceerd. Dit leverde een hoop grappige preformances op. En ook gisterenavond hebben we het voor elkaar gekregen om te gaan eten in een tentje waar niet bepaald the rich and famous zullen komen. De kledingkeuzes houden hier dan ook sterk te wensen over en je begint je daadwerkelijk af te vragen hoeveel hoger het aantal blaasontstekingen hier ligt in vergelijking met Nederland. Meisjes in minirokjes zijn hier eerder regel dan uitzondering en ik vrees dan ook dat mijn garderobe hier enigszins uit de toon valt (heb ik dan werkelijk de laatste trends gemist?).
Toch heb ik uiteindelijk een bordje fish and chips gekregen en ben ik op de echte Britse tour gegaan. Iedereen had zijn bordje eten al gekregen (nadat we allemaal apart hadden betaald en ons drinken van de bar mee naar buiten hadden genomen) toen uiteindelijk Ilse en ik dan ook konden beginnen. Het smaakte wonderbaarlijk prima, ondanks de mogelijke urine en sperma die de rest van mijn tafel op mijn bord zag liggen ;) Dit onderwerp kwam onder meer ter sprake door de toestand van de toiletten, die je in het Hilton niet tegen zult komen. Maar ook onze eigen toiletten zijn in betere staat. Het was erg smerig en je keek dan ook daadwerkelijk uit naar het moment waarop je deze ruimte weer kon verlaten…

Al dat heerlijke eten zal natuurlijk wel enigszins gecompenseerd moeten worden en daarom ben ik gisteren al heerlijk actief bezig geweest: ‘s ochtends vroeg heb ik heerlijk gezwommen en ’s middags ben ik samen met Juliette de sportschool ingedoken en heb ik voor het eerst in mijn leven een poging gewaagd tot het doen van fitness. Ik inmiddels door hoe de apparaten ongeveer werken (je moest trekken in plaats van draaien) en heb me een half uur lang in het zweet gewerkt. Met mijn heuse University of Birmingham sportkaart kan ik de komende weekjes nog de nodige sportieve uurtjes maken; eens kijken of mijn conditie naar een hoger level getrokken kan worden…

Nu het zonnetje zich hier van zijn beste kant laat zien, is het duidelijk tijd om een verfrissende duik te gaan nemen!

Liefs Jennifer


  • 07 Juni 2008 - 21:55

    Cockey:

    Je verveelt je niet Jennifer.

    Geniet ervan

  • 10 Juni 2008 - 18:46

    Maaike:

    Heeey Jen!

    Aan je enthousiaste verhaal te horen vermaak je je prima! Superleuk! En leuk ook om te zien dat jullie zo'n hechte groep zijn!

    Hee, veel plezier nog hè! Ik zie alle verhalen en foto's wel verschijnen!

    xx

  • 10 Juni 2008 - 22:25

    Steven:

    Heyey!
    Zo, moest even je waarbenjij.nu checken na de borrel. Moet tot m'n schande bekennen dat ik er nog niet was geweest. Even goede vrienden hoop ik...

    Klinkt wel ontzettend leuk!
    Als je je studie 'fantastic' kunt doen en ondertussen alle ins en outs van Birmingham kunt bewonderen, moet je wel een leuke tijd hebben, denk ik ;) Max en ik vermaken ons hier nog wel even: samen eten, TV-kijken. Alleen kan hij 's ochtends iets langer blijven liggen. Das dan de mazzel die het 'beer zijn' met zich meebrengt ;)

    Vind het zo supergaaf dat je 'ja' hebt gezegd voor volgend jaar! Ik krijg al helemaal zin om te beginnen, al ga ik dit jaar ook cker missen. Denk dat beide besturen hun charme zullen hebben. In augustus/september gaan we wel een keer meeten om onze speerpunten door te nemen. Tot die tijd lekker even vakantie vieren (en mss ondertussen er al wat over nadenken... ;)).

    Superveel plezier nog daar en tot snel weer een keer!

    Grs!

  • 11 Juni 2008 - 07:12

    Hugo:

    Heej meid,

    Gaat goed zo te horen! Ben razend benieuwd naar meer foto's/verhalen. Maar goed, eerst moet er gewerkt worden (en ook aan deze kant van de plas ;)

    Knuffeltje,

    Hugo.

  • 12 Juni 2008 - 17:04

    Wilbert:

    Naar wat voor slechte film ben jij geweest?! :P

    En er is helemaaaaaaaaaal niks mis met korte rokjes!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Birmingham

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2008

Bye bye Birmingham

09 Juli 2008

Ik zat in Bath

07 Juli 2008

Viva Freedonia!

06 Juli 2008

Blimey

06 Juli 2008

Mind your skirt
Jennifer

Actief sinds 01 Juni 2008
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 29407

Voorgaande reizen:

13 Februari 2010 - 04 April 2010

Dermatologie in Sydney

06 Augustus 2009 - 20 November 2009

Community Medicine in Vellore

02 Juni 2008 - 06 Juli 2008

Birmingham

Landen bezocht: