Mind your skirt - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Jennifer Kuijlaars - WaarBenJij.nu Mind your skirt - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Jennifer Kuijlaars - WaarBenJij.nu

Mind your skirt

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

06 Juli 2008 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Met wallen onder onze ogen kwamen we om 6.20am aan bij onze persoonlijke bus, welke ons naar de capital van het Verenigd Koninkrijk zou brengen. Een persoonlijk lunchpakketje met sandwiches, chipjes een pakje drinken en 2 mini-muffins, maakte het schoolreisjes-idee compleet. Gedurende de reis vielen velen van ons in slaap en kon ik in alle rust genieten van het veranderende landschap.
Enige uren later bevonden wij ons in de grote, drukke stad en keek ik mijn ogen uit. Hoewel ik jaren terug al een kijkje heb genomen in deze stad, maakte het een indruk als nooit tevoren. Niet wetende waar ik als eerste moest kijken, probeerde ik alles in me op te nemen, wat een onmenselijke opname bleek te zijn. Gelukkig hebben we de foto’s nog ;).

Onze tassen met de broodnodige benodigdheden (met een halve kledingkast mis je als vrouw nog steeds essentiële ingrediënten :P) werden in het hostel gedropt, waarna we achter onze surrogaat-mama aanliepen en na een lange metro-reis aankwamen bij het eerste museum.
John Hunters interesses hadden zich hier uitgespreid over een 2 verdiepingen tellende tentoonstelling, welke voornamelijk bestond uit dieren en lichaamsdelen op sterk water. Zowel fysiologische als pathologische processen waren op de planken uitgestald en gaven ons de mogelijkheid dit alles van dichtbij te bestuderen. Na ook de operatie-instrumenten uit die tijd te hebben gezien, konden we onze operatie-skills oefenen en hebben we verschillende OK-filmpjes aangezet.
Het tweede en laatste museum dat op de planning stond vertelde mij dat pijnstilling vroeger niet bestond: een ‘pijnstillende’ stok werd tussen je tanden geklemd om de pijn weg te kunnen bijten. Rillingen liepen me over mijn rug en ik was reuze blij dat er tegenwoordig anesthesisten bestonden. Hoewel ook dit altijd mis kan gaan en ik me rot ben geschrokken toen meneer tijdens zijn plaatselijke verdoving ineens wel bepaalde handelingen kon voelen, voel ik me nog steeds gezegend met mijn plaatsje in deze tijd.

En dan is het grote moment daar: de bescherming onder Moeders Vleugels is voorbij en we worden losgelaten in deze immense stad. Op eigen houtje mogen we op ontdekkingstocht gaan en onze Londen-trip uit laten groeien tot een onvergetelijke reis! Een opdracht, die wij natuurlijk niet kunnen laten mislukken en vol goede moed gaan wij op pad.
Verschillende werelddelen komen die avond samen, wanneer wij na een heerlijke maaltijd in China-town (eten met stokjes is een big challenge) kunnen aanschuiven voor een avondje vol Razzle Dazzle in musicalwalhalla West End: Chicago! Voor enkele uren verlaten wij de straten van Londen waarin de Big Ben en de Houses of Parlement, Westminster Abbey, de Tower Bridge en de Tower, St. Paul’s Cathedral, Piccadilly Circus, Covent Garden, Camdon Town, Buckingham Palace (mét vlag, so her Majesty de Queen was there!), Hyde Park, Harrods, het British Museum, Platform 9 ¾ (als surrogaat-Weasley mag ik dat natuurlijk niet missen ;)) en rode dubbeldekkers en telefooncellen het stadsbeeld bepalen. We hebben ze allemaal gezien, maar wel pas nadat we waren verwend met een voorstelling van topformaat! Zingend verlieten we na afloop de zaal en gedurende ons bezoek aan deze wereldstad van topformaat klonken geregeld de naweeën en echo’s van deze mooie avond.

Een toeristische tour vulde de rest van ons Londen-weekend, welke zonder avondwandeling over de Tower Bridge bij mij geen doorgang kon vinden. Een intens geluk verspreidde zich dan ook door mijn lichaam toen ik met verschillende passen over deze prachtige brug de overkant van de Thames bereikte. Een verrijking van mijn reis welke werd verstoord door bekende muziekklanken.
Naarmate ik beter luisterde, meende ik deze tonen echter wel erg goed te herkennen en voor ik het wist stond ik oog in oog met een immens grote Maria. In het zicht van de Tower Bridge werden de harten van het aanwezige publiek veroverd en weerklonken de ‘sounds of music’ als nooit tevoren.

Een afsluitende SATC-toost - leve de cocktails – maakt een einde aan ons fantastische Londen-avontuur. Een tripje dat zeker toegevoegd mag worden aan mijn eigen lijstje van Favourite Things!

Liefs Jennifer

  • 06 Juli 2008 - 21:10

    Cockey:

    Toen je alle namen neerschreef ging het verhaal nog meer leven. Zag het geheel voor me.
    Dit is vast je laatste trip voordat je op het vliegtuig richting Holland stapt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Birmingham

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2008

Bye bye Birmingham

09 Juli 2008

Ik zat in Bath

07 Juli 2008

Viva Freedonia!

06 Juli 2008

Blimey

06 Juli 2008

Mind your skirt
Jennifer

Actief sinds 01 Juni 2008
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 29402

Voorgaande reizen:

13 Februari 2010 - 04 April 2010

Dermatologie in Sydney

06 Augustus 2009 - 20 November 2009

Community Medicine in Vellore

02 Juni 2008 - 06 Juli 2008

Birmingham

Landen bezocht: