Blimey - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Jennifer Kuijlaars - WaarBenJij.nu Blimey - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Jennifer Kuijlaars - WaarBenJij.nu

Blimey

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

06 Juli 2008 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Bij gebrek aan een eigen credit card is een veilige thuishaven een geweldige basis om in nood op terug te kunnen vallen: treinkaartjes zijn binnen luttele seconden geregeld en wij hebben weer een topdagje om aan deze heerlijke reis toe te voegen.
Hoewel de bevestigingsmail voor onze kaartjes mij tot nieuwe Jennifer-weet-het-niet-meer-en-raakt-in-paniek-momenten bracht, was “Mr. Paddington” mijn man van de dag. Een alledaagse zondag werd omgetoverd tot Oxford-dag, waarmee een nieuw hoofdstuk voor mijn Birminghamboek was geboren.

Terwijl de trein achter ons zijn reis voortzet, stappen wij de Hop On-Hop Off bus in om deze bij de eerstvolgende halte alweer de verlaten en koers te zetten naar het hostel in town. Een opbergplaats waar onze bagage gedurende de dag beschermd is tegen allerhande weersomstandigheden, welke gelukkig voor ons geen extreme vormen aannemen.

Met een zomerbriesje dat door mijn haren waait, trekken de prachtige gebouwen van deze hoogaangeschreven universiteitsstad aan ons voorbij en kan ik maar niet beslissen naar welke kant ik wil kijken. Wetende dat ik rechts zal missen wanneer ik me teveel op links focus, probeer ik koste wat kost alles wat deze stad biedt in me op te nemen. Een opgave die gedoemd is om te mislukken en ik zal genoegen moeten nemen met het topje van de ijsberg. Een topje om van te smullen!
Niet alleen vinden we opnieuw een geweldige locatie voor een Cream Tea, maar ook kunnen we nog enkele Harry Potter shots aan onze Japanner-momentjes toevoegen: St. Christ Church is the place to be! Betovering op betovering volgt, wanneer we binnen kunnen treden in het leven van deze jonge tovenaarsleerling. De trap, eetzaal en binnenplaats hebben allemaal decor geboden aan deze bekende films en even lijkt het alsof ik stiekem op de set ben binnengelopen. Hordes bezoekers brengen mij echter alweer snel terug naar de werkelijkheid en na een uitgebreid bezoek vervolgen wij onze weg door de prachtige straatjes die Oxford rijk is.

De stad waar Alice in Wonderland haar oorsprong kent biedt vele attracties, welke wij uit tijdgebrek aan ons voorbij moeten laten gaan. Niettemin kunnen wij volop van alle schoonheid genieten; een charme welke je niet met woorden kunt vangen, waardoor dit hoofdstuk qua tekst tot een vervroegd einde komt.

Liefs Jennifer

  • 06 Juli 2008 - 21:12

    Cockey:

    Is het nu echt voorbij??
    Je bundelt je verhalen toch zeker wel voor de toekomst. Ben ook erg benieuwd naar je foto's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Birmingham

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2008

Bye bye Birmingham

09 Juli 2008

Ik zat in Bath

07 Juli 2008

Viva Freedonia!

06 Juli 2008

Blimey

06 Juli 2008

Mind your skirt
Jennifer

Actief sinds 01 Juni 2008
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 29405

Voorgaande reizen:

13 Februari 2010 - 04 April 2010

Dermatologie in Sydney

06 Augustus 2009 - 20 November 2009

Community Medicine in Vellore

02 Juni 2008 - 06 Juli 2008

Birmingham

Landen bezocht: