Mijn eerste stapjes op weg naar India - Reisverslag uit Breda, Nederland van Jennifer Kuijlaars - WaarBenJij.nu Mijn eerste stapjes op weg naar India - Reisverslag uit Breda, Nederland van Jennifer Kuijlaars - WaarBenJij.nu

Mijn eerste stapjes op weg naar India

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

12 Juli 2009 | Nederland, Breda

Mijn bankrekening is geplunderd, maar ik ben nu in ieder geval wel verzekerd van een mooi plekje in het vliegtuig...tenminste daar gaan we vanuit, want het had nogal wat voeten in de aarde.
Aangezien ik niet rechtstreeks naar mijn eindbestemming (Vellore) ga, mocht er leuk gepuzzeld worden hoe ik mijn vliegreizen het beste op elkaar aan kon laten sluiten. Verschillende sites zijn de revue gepasseerd en er is enigszins met de data geschoven, maar uiteindelijk had ik - enkele uren later - een mooie reis uitgedokterd en kon het boeken beginnen...Met een kleine omweg heb ik een plekje op al mijn gewenste vluchten weten te bemachtigen en is mijn vliegschema compleet; ik kan op reis!

Zoals gezegd ga ik niet rechtstreeks naar mijn eindbestemming; ik zal mijn avontuur beginnen met een vakantie in Nepal. Jaja, we plakken er een extra land aan vast omdat we dan toch in de buurt zijn ;) reuzehandig die coschappen :P
En het leukste van dit alles is, is dat Laura mij daar na een paar daagjes gezellig gezelschap komt houden en we dan samen nog een heleboel fantastische plekjes in Nepal gaan bezoeken, waarmee dit ongetwijfeld een onvergetelijke reis gaat worden.

Vervolgens zal ik via Delhi naar Chennai vliegen, vanaf waar ik met de taxi naar Vellore wordt gebracht en theoretisch gezien dus zonder problemen op mijn plaats van bestemming uit zou moeten kunnen komen. Maar aangezien ik ook in Vellore graag wil genieten van een dak boven mijn hoofd en een bedje om in te slapen is een kamer wel gewenst. De Indiër die ik aan de telefoon heb gehad verwacht wat dat betreft totaal geen moeilijkheden, maar ik zie dat toch ergens iets anders. In de trant van “Yes, you can come, room will be ready”, maar een confirmation-email daar doen we niet aan, vraag ik me toch af of ik al een schietgebedje moet gaan doen…Vandaar dat Mrs. Beulah Premkumar (welke ik nu al heb omgedoopt tot mijn accommodatie-madameke omdat zij inderdaad verantwoordelijk is voor de huisvestiging van alle Internationale Studenten) toch eventjes door mij is gespamd en ik hoop dat zij mij laat weten dat het daadwerkelijk allemaal in orde is en er een plekje voor mij geregeld is…Op hoop van zegen dan maar.

Gelukkig hoef ik me in de tussentijd hier in Nederland zeker niet te vervelen, want in de 25 daagjes die ik hier nog heb, moeten er nog genoeg dingen geregeld worden en staat er dus ook zeker een bezoekje aan Amsterdam op het programma om mijn visa te regelen. Eindelijk, eindelijk krijg ik mooie stempels in mijn paspoort en is dat mooie boekje van mij strakjes heel cool gepimpt :D en kan ik begin augustus welkom worden geheten in het verre Azië!
Verder moeten we natuurlijk niet vergeten om de nodige bagage mee te nemen (inclusief allerlei medicijnen om vervelende ziekten te voorkomen), mijn coschap voor te bereiden, me in te lezen in de 2 verre landen die ik ga bezoeken en natuurlijk ook weg te dromen bij de vele foto’s die ik kan vinden, maar bovenal op en top te genieten van alle voorpret die ik hier in Nederland al kan hebben.

Liefs Jennifer

Alle nieuwsgierige aagjes kunnen hieronder mijn vliegschema met lokale vertrek- dan wel aankomsttijden vinden:
6 augustus 2009: BA 423 / BA 143 Amsterdam (7.20) – London (7.35/10.10) – Delhi (23.00)
7 augustus 2009: 9W 264 Delhi (6.30) – Kathmandu (8.15)

27 augustus 2009: 9W261 Kathmandu (15.45) – Delhi (17.15)
28 augustus 2009: 9W 2251 Delhi (6.45) – Chennai (9.20)

7 november 2009: S2 252 Chennai (6.35) – Delhi (9.10)

20 november 2009: BA 142 / BA 434 Delhi (3.30) – London (7.15/11.40) – Amsterdam (14.00)

  • 12 Juli 2009 - 11:12

    Bas:

    Hey Jen,

    Nu ik de kans heb wil ik toch wel als eerste een reactie plaatsen op je nieuwe site! :P Vaak was jij op sites van anderen de eerste die een reactie plaatste, dus nu ik de kans heb.........

    Goed om te horen dat al je vluchten geregeld zijn. Jammer van die bankrekening ;)
    Heel veel succes met de laatste voorbereidingen en ik zal je site bij gaan houden als ook ik op reis ga :)

    Succes!
    Bas

  • 12 Juli 2009 - 11:14

    Mariel:

    Oeeeeew, spannend!
    Wel even een tip van een andere die-hard: begin vroeg met dat visum! Het duurt sowieso al twee werkdagen om het te maken en daarnaast moet je gewoon geen risico nemen! Stel dat je in een stroomstoring zit, of

  • 12 Juli 2009 - 11:15

    Mariel:

    er gaat iets fout...you never know!

    Succes met je voorbereidingen, ik ga je zeker volgen!

    Liefs, mariel

  • 12 Juli 2009 - 12:32

    Marieke :

    Hey Jennifer eindelijk een berichtje op je site. Wat gaaf dat je naar India gaat, volgens mij ben ik ook in vellore geweest. Mocht je nog India tips nodig hebben dan laat maar weten. Wordt vast heel gaaf. Ik zou graat in je tas meegaan...;)
    Succes nog met de voorbereidingen en de visa aanvraag.
    Groetjes

  • 12 Juli 2009 - 12:49

    Maike:

    Jen!

    Het klinkt nu allemaal al super en je bent er nog niet eens geweest:O

    Heel veel plezier in het verre Azië!

    Liefs, Maike

  • 12 Juli 2009 - 12:53

    Sandra:

    Heeey Jennifer!
    Leuk dat het voor jou ook weer zover is! Heel veel plezier en nog succes met de voorbereidingen!!
    ik heb je wel nog gemaild, maar ik weet niet of dat t goeie adres is?
    ik ga je zeker volgen!
    xxx

  • 12 Juli 2009 - 12:55

    Hester:

    Hey dame!

    Wat een geregel allemaal, maar het is het natuurlijk allemaal waard! Hopelijk gaat het helemaal goedkomen met die Indiër en heb je gewoon een dak boven je hoofd :). Het begint nu wel echt dichtbij te komen hè. Alvast heel veel plezier toegewenst en ik zie wel weer een berichtje verschijnen!

    X Hes

  • 12 Juli 2009 - 14:32

    Foske:

    Heyy Jennifer! Echt super gaaf wat jij nog allemaal gaat beleven. We willen natuurlijk wel allemaal op de hoogte worden gehouden van je avonturen!
    Nog ff en dan zit mijn tijd in de USA er al weer op! Tot snel!

    xxx

  • 12 Juli 2009 - 15:08

    Inge:

    Heey Jennifer!

    Echt super dat je naar India gaat!

    Ik blijf je site in de gate houden om de verhalen uit India en Nepal te kunnen lezen.

    Heel veel plezier

    Liefs, Inge

  • 12 Juli 2009 - 15:28

    Danique:

    Zozo, jij gaat wel wat vliegen zeg! Maar ik ga je zeker in de gaten houden :) Veel succes met de voorbereidingen! Liefs

  • 12 Juli 2009 - 15:46

    Juliette En Ginette Albersen:

    Heey lieve Jen!
    worden nu grote stappen gemaakt zo te lezen, spannend!! ga je zeker volgen, maar ook heel erg missen. Vergeet vooral niet te genieten hè...
    dikke kus juul

  • 12 Juli 2009 - 18:18

    Angela:

    Heey jennifer

    Dat ziet er goed uit zeg!
    Veel plezier en succes met alle voorbereidingen, leuk dat we ook hier van kunnen genieten.
    We zullen met veel plezier je site volgen, en, da's bij deze beloofd, je regelmatig van ons Hollandse kikkerlandje op de hoogte houden.

    Lieve groeten Angela


  • 13 Juli 2009 - 09:01

    Steven:

    En daar gaat onze kleine Jennifer dan... de grote wereld tegemoet, haha!

    Het klinkt heel spannend allemaal! En aan de mentaliteit daar moet je wennen denk ik. Wij Nederlanders zijn enorme control-freaks en er zijn mensen op de wereld die daar een iets ander idee over hebben. Maar ik geef je groot gelijk dat je het goed wilt regelen; in je uppie in een stresssituatie in 't buitenland zou mij ook geen pretje lijken :(

    Ik ga je zeker volgen! Leuke verhalen blijven posten he? Kun je tegen die tijd de lengte van je stukje even met Bas afstemmen? Anders moet ik 's ochtends een uur eerder opstaan :P

    Succes met de voorbereidingen!!

  • 13 Juli 2009 - 09:47

    Annique:

    Ha Jennifer!!

    Jeps.. nu mag jij lekker gaan :) Alle voorbereiding gaan zekers op tijd afkomen, ondanks de 'relaxheid' van de indiers, en daarna hoef je alleen nog maar te genieten (en een klein beetje te leren, maar vergeet dat nu nog maar even ;))
    Alvast heel veel succes en ik ga je volgen!

    X Annique

  • 13 Juli 2009 - 10:24

    BB:

    hey lieve BB,

    Jeetje zeg, wat een berichten al en je bent nog niet weg!!
    Ook ik ga je volgen op je reis door india en omliggende landen :D. Maar ik ga je vooral veel missen!! Het zal heel wat stiller worden in huis zo zonder jou... Misschien dat we af en toe eens kunnen skypen :).

    Hele dikke knuffel,

    Je BB

  • 13 Juli 2009 - 13:09

    Ruth:

    Hey buurmeisje!

    Wat heb je er al een mooi verhaal van weten te maken, en dat nog van de belevenissen hier in Nederland. Dat doe je goed ;)
    Ook ik ga je missen hier in huis!
    Je verhalen ga ik zeker lezen, want ik ben wel erg benieuwd naar wat je allemaal meemaakt daar in het verre Azië :D
    Ik wens je in ieder geval een te gekke tijd!!
    Ga er van genieten :D Ook nu van de voorbereidingen die je nog moet treffen, want deze horen ten slotte al bij je reis :)

    Liefs, Ruth

  • 14 Juli 2009 - 17:13

    Els:

    Heej wereldreizigster,

    Ik lees dat je alles tot in de puntjes geregeld/gepland hebt, dus nu maar hopen dat het ook allemaal gebeurt zoals jij zou willen, maar dat komt vast wel goed! Geniet ervan, want je komt er niet ieder jaar moet je maar denken.

    Voor mijn cursus in Salamanca heb ik al een test moeten afleggen, waarvan 17 fout van de 41, dus hoop hiermee dat ik in een niet te zware klas word ingedeeld. Zondag vertrek ik, dus ik zie jou niet meer voordat je naar verwegistan vertrekt.

    Heel veel succes (je kan het!) en veel plezier daaro! We zien ons eind november weer!!

    Lfs Els

  • 18 Juli 2009 - 15:12

    Marlon (wigwam):

    Nou ik heb met veel plezier je eerste berichtje gelezen! Komt het nu toch echt dichterbij, super spannend! Ik hoop dat je er de tijd van je leven gaat krijgen!!
    Ennuh je blogs ga ik lezen hoor :)
    Kuss Marlon

  • 19 Juli 2009 - 20:49

    Hugo:

    India & Nepal, houd je vast! Here comes our Jen!

    Veel plezier meid!

  • 30 Juli 2009 - 14:17

    Juul:

    Heey aller liefste jen!
    echt supe rlief dat je al mijn verhalen trouw volgt!! mis je wel hoor:) maar het is hier ongelofelijk!!
    WIlde je even een hele fijne reis wensen, ga al je verhalen ook trouw volgen,
    grote knuffel & alles komt goed!
    lefs uit Zuid-Afrika

  • 02 Augustus 2009 - 15:25

    Danique:

    Oehhh het komt steeds dichterbij he :D Succes met de laatste voorbereidingsloodjes ;)

  • 03 Augustus 2009 - 10:26

    Jorg:

    Hey Jen!

    Al helemaal klaar met de voorbereidingen nu? Alvast heel veel succes en plezier daarginds! Ga je belevenissen uiteraard bij houden hier. Ohja, een tip: yak-melk schijnt niet voor niks zo te heten, dus weet niet of het een aanrader is ;-)

    Groeten en have fun!

  • 03 Augustus 2009 - 15:18

    Juul:

    heey lieverd!
    nog 3 dagen te gaan, spannend! al helemaal bepakt en bezakt? wanneer zie je laura? ga je echt ZO volgen, dus be prepared!!
    dikke kus uit een heel heet Z-A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breda

Community Medicine in Vellore

Recente Reisverslagen:

21 November 2009

Een onvergetelijk einde!

05 November 2009

My Super Sweet 21st

27 Oktober 2009

Een week vol hartjes en vuurwerk

19 Oktober 2009

Hier zijn we dan!

07 Oktober 2009

Life is like a box of chocolates...
Jennifer

Actief sinds 01 Juni 2008
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 29404

Voorgaande reizen:

13 Februari 2010 - 04 April 2010

Dermatologie in Sydney

06 Augustus 2009 - 20 November 2009

Community Medicine in Vellore

02 Juni 2008 - 06 Juli 2008

Birmingham

Landen bezocht: