My Super Sweet 21st - Reisverslag uit Vellore, India van Jennifer Kuijlaars - WaarBenJij.nu My Super Sweet 21st - Reisverslag uit Vellore, India van Jennifer Kuijlaars - WaarBenJij.nu

My Super Sweet 21st

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

05 November 2009 | India, Vellore

Ver weg van alle mensjes thuis, in een ander land waar ze een andere tijdzone hanteren, is het gelukkig geen probleem om je verjaardag te vieren :D Gelukkig maar, want deze speciale dag wil je natuurlijk niet ongemerkt voorbij laten gaan (en begint hier zelfs een paar uurtjes eerder!)!

Terwijl het aftellen al weken geleden was begonnen, kwamen we dag voor dag steeds een beetje dichterbij tot het vorige week dan eindelijk echt zover was. Vandaag precies een week geleden ben ik 21 jaartjes oud geworden, maar het feest begon hier al een dagje eerder tijdens Wednesday Darlingday.
Terwijl we met een ontzettend grote groep internationale studenten van ons diner smikkelden (onze tafels moesten zelfs een L-vorm maken omdat het anders niet op het dakterras paste) werden om mij heen allerlei snode plannen gesmeed om mij eens goed te kunnen verrassen en heerlijk in het zonnetje te zetten. En ik moet toegeven: dat is zonder twijfel helemaal gelukt!
Waar ik nog maar net mijn heerlijke curry met naan achter mijn kiezen had en helemaal klaar was om nog een heerlijk toetje te bestellen, kwam er ineens wel een heel groot toetje uit de lucht vallen: een heerlijke grote chocotaart met verjaardagswens "Happy Birthday Jenniffer" en roosjes :) en niet te vergeten...mijn enige echte eigen persoonlijke autorikshaw (MET chauffeur)! En alsof dat nog niet genoeg was, had Joris ook nog eens voor een mooi liedje gezorgd; jajaja, alle internationale studenten waren er klaar voor, ik wachtte af, Joris telde af en daar gingen ze: Lang zal ze leven, Lang zal ze leven, Lang zal ze leven in de gloria, in de glo-ri-a, in de glo-ri-a, Hieperdepiep...Hoera, Hierperdepiep...Hoera, Hieperdepiep...Hoera! Natuurlijk hoorde je Joris overal bovenuit, maar het was geweldig om te zien (en te horen natuurlijk) hoe iedereen probeerde mee te zingen met dit prachtige Nederlandse verjaardagslied :D
Dat verdient natuurlijk een beloning en dus kon ik aan de slag met mijn chocoladeversnapering. Na alle aanwezigen te hebben geteld, besloot ik mijn taart in 40 stukjes te verdelen. Ik nam het 'taartmes' in mijn hand en met chirurgische precisie begon ik aan mijn lastige taak; de stukjes dienen namelijk wel even groot te zijn en aangezien ik geen ervaren taartverdeelster ben is dat duidelijk stukken lastiger dan je vooraf zou denken. Maar met een enigzins uitgedacht plan kom je een heel eind en weet je iedereen op een chocoboost te trakteren waarna de rust voor even terugkeert in Darling. Eventjes ja, want de toon is gezet en mijn verjaardag duidelijk al in volle glorie ingeluid dus ik ben er helemaal klaar voor: 21...ik word oud ;)

Je zou er haast slapeloze nachten van krijgen en wanneer papsie en mamsie je midden in de nacht bellen om je te feliciteren is dat ergens maar goed ook, want nu weet je hun belletje in ieder geval te beantwoorden en kun je hun lieve woordjes in ontvangst nemen :D Nu is mijn Grote Dag dan echt begonnen: ik ben 21!
En waar je misschien zou denken dat ik deze dag vier door een dagje vrij te nemen van het ziekenhuis, ga ik vandaag met alle plezier naar het ziekenhuis toe: ik heb namelijk grote kans dat ik vandaag weer iets mag DOEN!!! YES! Dit zijn niet zomaar verjaardagscadeautjes, neeneenee, ik ben nu op de afdeling Anesthesie aanwezig en het grote doel is om mij te leren intuberen en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen; laat die patienten maar komen!

Alle benodigdheden liggen klaar, ik trek mijn handschoenen aan en onder toezicht van de arts voor ik de verschillende handelingen uit. Helaas zijn de patienten van vandaag de gemakkelijksten niet en dus moet ik verschillende keren hulp in roepen, maar ik ben wel altijd de eerste die het mag proberen en dat is natuurlijk wel een hele eer :D Ja, deze dagen bevallen me wel; ik ben eindelijk echt bezig en daarmee voel je je eindelijk onderdeel van het team en niet langer een toekijkende buitenstaander. Hier kan ik mij tot het einde van mijn keuze co-schap wel vermaken :D
En dat heb ik dan ook gedaan, want deze laatste 2 daagjes in Vellore staan in het teken van mijn hooggeeerde bezoek: papsie en mamsie komen vandaag in Vellore aan en die dienen natuurlijk wel uitgebreid rondgeleid te worden door mijn tijdelijke verblijfplaats hier in India. En dat is dan ook precies wat er op het programma staat voordat we met z'n 3tjes het Zuiden gaan verlaten en in het vliegtuig naar Delhi stappen om vervolgens nog 2 heerlijke weekjes in het Noorden van India rond te reizen; er staat genoeg moois in de planning en we kijken er alledrie al met heel veel plezier naar uit.
Maar dat is natuurlijk niet het enige, want ik ga natuurlijk ook mijn verlate verjaardagsknuffel in ontvangst nemen :D na mijn verjaardag hier al uitgebreid te hebben gevierd: allereerst natuurlijk het verrassende begin in Darling, vervolgens mijn BirthdayDinner op mijn echte verjaardag, dan een weekendje in Pondicherry om bij te komen en heerlijk te genieten van alle Franse invloeden (denk aan heerlijke ontbijtjes met chocoladebroodjes (!) waarbij de herinneringen aan je geweldige vakanties in Frankrijk naar boven komen), verschillende cadeautjes die ik hier heb mogen ontvangen en natuurlijk alle berichtjes die via verschillende communicatieve wegen naar India zijn gekomen (Superthanks allemaal!!!). Ik kan dus wel zeggen dat ik een onvergetelijke 21e heb gehad, welke ik absoluut voor geen goud had willen missen!

Het is nu echter de hoogste tijd om alle laatste voorbereidingen te treffen voor mijn VerrassingsWelcome voor papsie en mamsie, zodat we gezellig als 3 gekken van onze geweldige reis kunnen gaan Genieten!

Een laatste dikke knuffel uit Vellore,
Liefs Jennifer

  • 05 November 2009 - 05:36

    Juul:

    waaauw klinkt alsof je wel een prachtige dag hebt gehad! mooi zo:) en nu lekker genieten met je ouders:D

  • 05 November 2009 - 09:43

    Hugo:

    Heej Jen,

    Nog van harte gefeliciteerd!! Doe je ouders de groeten van mij ;-)

  • 05 November 2009 - 10:53

    Jorg:

    Dat klinkt inderdaad als een heerlijke verjaardag! Even de balans opmaken van je afgelopen reisverslagen... Ik tel:
    15 x :p
    38 x ;-)
    26 x :)
    25 x :D

    Volgens mij heeft dit studentje het wel naar haar zin gehad in India! Geniet nog even van je laatste 2 weken daar en van het bezoek van je ouders! Tot in regenachtig Nederland!

  • 05 November 2009 - 12:09

    Angela:

    Heey Jennifer

    Fijn te horen dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad.
    Zal een mooi koor zijn geweest, maar lief dat ze het met z'n allen voor je hebben gedaan.
    Dan heeft iedereen natuurlijk ook wel een stuk taart verdiend!!
    Als klap op de vuurpijl mogen intuberen!!
    Geen cadeau waar een strikje om past maar daardoor niet minder waardevol.
    Jeetje en dat het je is gelukt, knap hoor want da's echt niet iedereen gegeven.
    Kortom Co ass Jennifer het ziet er goed voor je uit!!!
    De nabije toekomst ziet er ook helemaal super de luxe uit, binnenkort staan je ouders letterlijk bij je op de stoep, jochee!!
    En je weet voor hen is het al feest genoeg dat ze je weer in levende lijve kunnen zien(en horen!!!), maar jou kennende zal er toch wel het eea op het programma staan.
    Ga er lekker van genieten met z'n 3 tjes.
    Kunnen ze eindelijk eens echt zien waar jij de afgelopen tijd zoveel plezier hebt gehad.
    En plezier dat wens ik jullie ook toe tijdens de vakantie in het noorden.
    Lieve Jennifer geniet van je laatste dagen in het ziekenhuis,en geniet nog meer van je ouders.
    Voor alle drie een hele fijne tijd en vanuit Eindhoven, waar de herfst zijn intrede nu ook meteriologisch heeft gedaan, AZ kansloos ten onder is gegaan tegen Arsenal,Glow in Eindhoven morgenavond van start gaat, dit festijn onze stad op een moderne manier in het licht zet,we vernemen dat men in Mexico onze koningin rustig een uur rondjes laten rijden omdat de organisatie te wensen overlaat, er vraagtekens gezet worden bij dit staatsbezoek omdat nog vele mensen denken dat de mexicaanse griep letterlijk daar vandaan komt, en last but not least Nick en Simon een nieuwe single uitbrengen en als deze op nr 1 komt men het record van M. Borsato evennaart(3 of 4 nr 1 hits in een jaar tijd), houdoe.
    Lieve Jennifer alle goeds voor jou en je ouders, een hele fijne vakantie en veel lieve groeten,

    Angela


  • 05 November 2009 - 19:19

    Maroeska:

    heey jennifer,
    zo te horen heb je een super tijd gehad in Vellore nu lekke rgaan genieten met een tour door India met je ouders. geniet er van!!!

    groetjes Maroeska

  • 06 November 2009 - 04:15

    Mariel:

    Het klinkt echt helemaal superleuk, volgens mij geniet je echt optimaal, goedzo! :D

    Geniet van je reis met je ouders, ik ben benieuwd wat jullie allemaal gaan zien en meemaken!

    Liefs, mariel

  • 06 November 2009 - 11:51

    Val:

    Haa jen,

    wat een superleuk verhaal om te lezen weer!! Misschien niet zo goed gelezen als jorg(tijd over? :-p), maar zeker leuk om een idee te krijgen hoe t daar allemaal aan toe gaat.

    Fijn dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad, zo ver weg van alle familie, vrienden en HEEPers!

    Geniet van jullie vakantie en tot snel!

    liefs, val

  • 06 November 2009 - 21:18

    Jorg:

    In reactie op Val:

    Ken je van die momentjes net voor je gaat lunchen waarin je aan het bedenken bent wat voor "nuttigs" je nog kan doen met die 5 minuten? Slap excuus, maar toch...

    Jen, jij schrijft in die 5 minuten voor de lunch vast al deze schitterende verhalen, of niet? Nogmaals groeten dus ;)

  • 06 November 2009 - 22:11

    Danique:

    Hee Jennifer,

    Wat fijn dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad :D Geniet ervan daar nog met je ouders!

    Liefs,
    Danique

  • 09 November 2009 - 09:53

    Gonny Jonker:

    hoi jennifer. wat een leuke dag heb je gehad. we wensen je nu heel veel plezier op de rondreis door india. Geniet ervan. Hoe komt het trouwens dat ik je verslagen via een hele moeilijke omweg op internet moet op zoeken. Ik moet alles lettertjes en tekentjes intypen om bij je verslag te komen. Het is me weer gelukt maar in het begin ging het veel makkelijker. groetjes gonny en ook van peter.

  • 10 November 2009 - 06:56

    Steven:

    Heyyy!!

    Join the club der 21-jarigen! Een jaartje wijzer en volwassener... we zijn benieuwd wat we ervan merken als je terug bent ;)

    Haha... ik denk dat er weinig mensen op de wereld zijn die blij zijn met een cursusje 'intuberen' als verjaardagscadeau, maar een geneesko doe je er idd een groot plezier mee! Lukt dat allemaal een beetje? Nog geen gebroken tanden o.i.d.? Of hebben ze die daar niet zo?

    Anyway, heel veel plezier met je ouders in India! Doe ze zeker de groetjes van me en geniet lekker met z'n drieën komende tijd!

  • 12 November 2009 - 13:54

    Juul:

    JEN IS BIJNA THUIS!!!!

  • 16 November 2009 - 09:51

    Jorg:

    Geen flauw idee wanneer jij voor het laatst nog wat internet ziet daar, want uiteraard ben je druk bezig de allerlaatste beetjes goed weer, mooie cultuur en prachtig India op te snuiven nu. Bij deze dus alvast een hele goede reis terug naar het iets minder tropische Nederland (ja, dat is een eufemisme) en spreek je binnenkort weer.
    Groeten!

  • 16 November 2009 - 12:21

    Angela:

    Heey Jennifer, Marja en Wilco

    Geniet van de laatste dagen in India.
    Goede reis terug naar ons kikkerlandje waar iedereen vanaf afgelopen weekend zijn schoen weer mag zetten!!!!
    Tot binnenkort,

    Lieve groeten Angela

  • 17 November 2009 - 18:19

    Irene:

    Heyyy Jennifer en papa en mama!!!!

    Heel veel plezier nog de laatste 3 daagjes!!!! Echt genieten hoor!
    Ik ben alweer een week thuis en gewend aan het koude weer hier :p Wel weer wennen aan de mentaliteit van hier en er rekening mee houden dat niet alles een uur te laat begint...

    We gaan snel bij kletsen!!
    liefs Irene

  • 20 November 2009 - 09:12

    Angela:

    Lieve Jennifer

    WELKOM THUIS!!!!!!!!!!!!!

  • 20 November 2009 - 21:28

    Irene:

    Welkom thuis!!! :D
    tot snel xx irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Vellore

Community Medicine in Vellore

Recente Reisverslagen:

21 November 2009

Een onvergetelijk einde!

05 November 2009

My Super Sweet 21st

27 Oktober 2009

Een week vol hartjes en vuurwerk

19 Oktober 2009

Hier zijn we dan!

07 Oktober 2009

Life is like a box of chocolates...
Jennifer

Actief sinds 01 Juni 2008
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 29377

Voorgaande reizen:

13 Februari 2010 - 04 April 2010

Dermatologie in Sydney

06 Augustus 2009 - 20 November 2009

Community Medicine in Vellore

02 Juni 2008 - 06 Juli 2008

Birmingham

Landen bezocht: